Google AdWords oferuje jedne z najbardziej skutecznych kampanii reklamowych. Są przyjazne dla użytkownika, nieinwazyjne, nienarażone na automatyczne zablokowanie przez wtyczkę AdBlock Plus i co najważniejsze targetowane do konkretnego odbiorcy.
Nie lubimy nachalnych reklam. Przyzwyczailiśmy się jednak, do wszechogarniającej nas kakofonii informacyjnej, która atakuje nas dosłownie z każdej strony – w świecie wirtualnym i rzeczywistym. Skoro już jesteśmy skazani na reklamy, to niech przynajmniej będą one kierowane do konkretnych ludzi z konkretnymi potrzebami i zainteresowaniami. Google nie będąc ślepym na potrzeby użytkowników umożliwia nam dwa rodzaje targetowania – kontekstowe i behawioralne.
Targetowanie kontekstowe
Konkretny rodzaj informacji wyświetla się, gdy przeglądamy strony o danej tematyce. Przykładowo jeśli przeglądamy witrynę o majsterkowaniu, a właściciel strony posiada konto AdSense, wyświetli się u niego baner, na przykład firmy budowlanej, czy sklepu z narzędziami. Nie zostaniemy natomiast uraczeni ofertami z bielizną damską czy akcesoriami wędkarskimi. Podobnie, gdy w samej wyszukiwarce wpisujemy hasło, które nas interesuje, wśród wyników organicznych, ujrzymy reklamy dokładnie tego co nas interesuje. Dzięki takiemu rozwiązaniu reklama jest skuteczniejsza i ma szansę dotrzeć do odbiorców zainteresowanych daną tematyką lub produktem.
Targetowanie behawioralne
Ten rodzaj kierowania treści jest jeszcze skuteczniejszy niż targetowanie kontekstowe, gdyż reklamy wyświetlane są zgodnie z naszymi zainteresowaniami. System zbiera informacje na temat stron jakie odwiedzaliśmy (poprzez ciasteczka – cookies) i dzięki nim wie, co dokładnie nas interesuje. Kierując się zebranymi informacjami wyświetla nam propozycje, które z dużym prawdopodobieństwem nas zaciekawią. Takie rozwiązanie cieszy się dużą popularnością przy remarketingu, gdzie przeglądając ofertę danego sklepu wyrażamy zainteresowanie jakimś produktem. W przyszłości w okienkach AdWords wyświetli nam się oferta zakupu produktu na który z jakichś powodów się nie zdecydowaliśmy, lub podobnych produktów, które być może w przyszłości będziemy chcieli zakupić.
Targetowane reklamy są przyjazne i nieinwazyjne i, co najważniejsze, dostosowane do naszych potrzeb.