AdWords to popularne, dające mnóstwo możliwości narzędzie, dzięki którym nasza reklama może stać się dużo skuteczniejsza. Google dokłada wszelkich starań, by informacja trafiała do konkretnego, zdefiniowanego grona odbiorców. Zanim jednak zdecydujemy się zainwestować nasze pieniądze, warto zastanowić się co właściwie jest nam potrzebne i jakie efekty zamierzamy osiągnąć, gdyż AdWords, to cały szereg możliwości do wykorzystania.
Reklama graficzna
AdWords oferuje możliwość stworzenia banneru statycznego lub ruchomego. Dozwolone formaty to .jpeg, .jpg, .png, lub .gif, ale ich rozmiar nie może przekraczać 150KB. Należy pamiętać, że Google stawia na nieinwazyjność reklamy. Oczywiście graficzny baner internetowy będzie droższy od tekstowego, ale może być skuteczniejszy – pod warunkiem, że nasza grafika ma w sobie „to coś” i nie odrzuci na starcie odbiorcy. Dozwolone są różne formaty banerów od małych kwadratów 200×200 aż po duże o rozmiarach 970×250.
Reklama flash
W przypadku animacji flash, reklama ruchoma może trwać przez 30 sekund, a po tym czasie musi się zatrzymać. Podobnie jak w przypadku grafiki, mamy do wyboru różne formaty banerów.
Reklama video
Najczęściej występuje w formie reklamy typu kliknij i odtwórz i jest pokazywana w formacie statycznego obrazu początkowego.
Reklama tekstowa
Wyświetla się w formie banneru o różnych rozmiarach lub wyników wyszukiwania. Zamiast grafiki musimy zaciekawić odbiorcę tekstem. Baner tekstowy jest tańszy niż graficzny, a odpowiednio przygotowany i stargetowany może wykazać się podobną skutecznością. Niektóre witryny akceptują tylko ten rodzaj reklam. Podobnie wynikach wyszukiwarki pojawiają się reklamy tekstowe. Oczywiście najbardziej optymalnym rozwiązaniem będzie wykorzystanie obu form – graficznej i tekstowej.
Reklama video na YouTube
Myliłby się ten, kto myśli, że Google poprzestał na samych banerach. Do dyspozycji mamy sporo możliwości, choćby reklamy na filmikach YouTube zgłoszonych do programu partnerskiego.
AdWords ma również wiele kanałów, którymi dociera do potencjalnego odbiorcy – na witrynach użytkownika posiadającego konto AdSense, pod wynikami organicznymi wyszukiwania, a także na urządzeniach mobilnych. Zanim wybierzemy konkretny typ reklamy internetowej jaki nas interesuje, warto przemyśleć wszystkie za i przeciw oraz tak dobrać format, typ i targetowanie, by kampania marketingowa spełniała swoją funkcję w jak największym stopniu.