Newsletter – czy warto prowadzić?

Newsletter w przeciwieństwie do mailingu reklamowego, ma charakter głównie informacyjny, a odbiorca, decydując się na subskrypcję, wyraża zgodę i zainteresowanie treściami, które mają mu być dostarczane bezpośrednio do skrzynki odbiorczej. Skoro wyraził zainteresowanie, to nie należy nadużywać jego cierpliwości i dostarczać jedynie te informacje, które z JEGO punktu widzenia będą wartościowe. Tak – treści muszą być atrakcyjne z punktu widzenia odbiorcy, nie nadawcy.

Newsletter może być bardzo dobrą formą reklamy, ale tylko jeśli będziemy przestrzegać pewnych zasad, nie nadużywając cierpliwości odbiorcy:

  • Mniej, znaczy więcej. Im częściej przesyłasz wiadomości subskrybentom, tym bardziej ryzykujesz, że się zirytują i uznają newsletter za spam. Każdy e-mail powinien zawierać garść konkretnych informacji. Wysyłając codziennie po kilka newsów, bardzo szybko pozbędziemy się większości subskrybentów. Najlepiej nie przekraczać 1 wiadomości tygodniowo lub nawet rzadziej, lecz konkretnie i regularnie. W niektórych przypadkach, nawet raz na kilka miesięcy będzie wystarczającą częstotliwością. My jednak radzimy utrzymywać regularność na poziomie jednej wiadomości tygodniowo.
  • Trzymaj się jednego stylu od początku do końca. Odbiorca, zaraz po otwarciu wiadomości powinien wiedzieć z czym ma do czynienia. Pamiętaj, że e-maile, które nie są korespondencją prywatną, mają bardzo krótka żywotność. Dlatego masz zaledwie kilka sekund, by przyciągnąć uwagę czytelnika. Potrafisz to zrobić?
  • Nie zawsze i nie dla każdego. Nie do każdego typu działalności newsletter będzie najodpowiedniejszym rodzajem reklamy. Zanim podejmiesz działania, sprawdź czy znajdzie się grono odbiorców, zainteresowanych regularnym otrzymywaniem informacji od Ciebie. W przeciwnym przypadku stracisz tylko czas, pieniądze i nerwy.
  • Musisz mieć jakiś cel, który chcesz osiągnąć. Bezcelowe wysyłanie wiadomości, tylko po to, by „nie dać się zapomnieć” będzie nieskuteczne i odstraszające. Newsletter ma charakter informacyjny, zadbaj więc o to, by odbiorca zawsze otrzymywał to, czego oczekiwał.

To tylko kilka wskazówek jak prowadzić dobry i skuteczny newsletter, będący nadal bardzo skuteczną formą promocji – pod warunkiem, że poprowadzisz go w sposób przemyślany i profesjonalny, a projekt będzie nowoczesny i responsywny.