Kupujemy oczami. 5 zasad wpływających na skuteczność grafik w sklepie

Wygląd sklepu internetowego ma ogromne znaczenie w podejmowaniu decyzji zakupowej przez klienta, dlatego warto zadbać o efektowne grafiki, które przykują uwagę i wyróżnią sklep wśród konkurencji. Dodatkowo odpowiednio zaprojektowane grafiki nadają charakteru i zwiększają świadomość marki. Amatorsko zaprojektowane grafiki nie tylko gorzej konwertują ale również obniżają znacząco prestiż marki. Warto przyjrzeć się dokładniej grafice własnego sklepu internetowego, a w przypadku wątpliwości przeprowadzić ankietę wśród znajomych (najlepiej anonimową) lub zapytać o opinię ekspertów.

Zwykle sklepy internetowe zbudowane są w taki sposób, aby zapewnić miejsce do komunikacji marketingowej (np. w formie slajdera, czyli serii przewijających się banerów). To właśnie miejsce jest kluczowe ponieważ stanowi również funkcję reprezentacyjną sklepu. Na grafikach można komunikować akcje promocyjne i wyprzedażowe, jak również podkreślać specyficzne cechy konkretnego produktu z oferty. Banery warto co jakiś czas odświeżyć zgodnie z panującymi trendami, tak aby sklep zawsze wyglądał nowocześnie i budził zaufanie.

Podmiana grafik jest bardzo prosta i nie wymaga prac programisty – zwykle można jej dokonać samodzielnie za pośrednictwem panelu sklepu, dlatego warto przeanalizować aktualizacji grafiki właśnie teraz.

Poniżej zebraliśmy 5 głównych zasad, którymi należy kierować się projektując skuteczne i atrakcyjne banery.

1. Dobór zdjęć

Zdjęcie powinno przedstawiać produkt w sposób wyjątkowy lub pokazywać emocje, które zamierzmy wywołać u osoby odwiedzającej nasz sklep. Jeśli nie dysponujesz zdjęciami od producenta / dystrybutora możesz spróbować samodzielnie wykonać zdjęcie oferowanego produktu. Nowe smartfony często posiadają wystarczającej jakości sensor by wykonać zadowalające zdjęcie. Pamiętaj aby dodatkowo doświetlić fotografowane obiekty. Jeśli na grafice chcemy umieścić zdjęcie np. modela można skorzystać z banku zdjęć (popularnie nazywany stockiem). Płatny: depositphotos.com Darmowy:  pixabay.com

2. Kompozycja

Odpowiednio umieść elementy na banerze mając na uwadze sposób kierowania wzroku przez odbiorcę reklamy (pokazany na poniższej grafice). Bardziej wymagające projekty mogą zostać dodatkowo przeanalizowane z użyciem technologii eye trackingu, dzięki której poznamy szczegółową heatmapę naszego sklepu. Nie wolno zapomnieć o wersji na urządzenia mobilne gdyż zwykle tego typu ruch stanowi ponad 50% wszystkich wejść.

kierunek czytania grafiki
kierunek czytania grafiki
heatmapa sklepu
heatmapa sklepu

3. Typografia

Jeśli nie czujesz się na siłach aby wybrać odpowiednią czcionkę, najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest użycie tej już występującej w sklepie internetowym. Zwykle czcionka nagłówkowa jest tą najodpowiedniejszą. Gdybyś jednak chciał wykonać kreację mocniej nawiązującą do przekazu reklamowego (np. z okazji BACK TO SCHOOL użycie czcionki z efektem pisania kredą) możesz skorzystać z darmowej biblioteki czcionek dafont.com. Pamiętaj aby na banerze nigdy nie używać więcej niż dwóch rodzajów czcionek.

4. Kolorystyka

Kolory mogą wywołać różne emocje, jednak dobieraj je z rozwagą. Wprowadzenie zbyt wielu kolorów w sklepie może wywołać niepożądany efekt cepelii. Jeśli w Twoim sklepie ścieżka zakupowa ma zarezerwowany określony kolor, warto go użyć gdy chcemy nakłonić do zakupu konkretnego produktu. Często stosowanym zabiegiem jest nakładanie filtrów i wybarwień na zdjęcia, tak aby finalna kreacja była spójna z kolorystyką sklepu.

psychologia koloru
psychologia koloru

5. Treść reklamy

Przy tworzeniu treści na baner, kieruj się zasadą, że najważniejsza jest obietnica. Produkt powinien „coś” robić / dawać, a nie tylko istnieć. Nie umieszczaj zbyt dużo treści na banerze, ponieważ zniechęci to klienta do przeczytania tekstu (szczegółowe informacje zaprezentuj dopiero na karcie produktu).

Potrzebujesz dobrego projektu?
Porozmawiajmy.

Wierzymy, że najlepsze projekty to efekt dobrej współpracy między Tobą, a tooeasy. Współpraca, która łączy wiedzę o produkcie z miłością do projektowania.