×
  • Studio Graficzne
    • O firmie
    • Nasi Klienci
    • Artykuły
  • Strony www
    • Strona typu wizytówka
    • Strona www firmowa
    • Serwis internetowy
    • Sklep internetowy
    • Strona www z CMS
    • Strona www responsywna
  • Oferta
    • Projektowanie stron www
    • Identyfikacja wizualna
    • Projektowanie etykiet
    • Reklama internetowa
    • Projekty poligraficzne
    • Reklama prasowa
    • Fotografia produktowa
  • Portfolio
  • Cennik
  • Kontakt
  • Studio Graficzne
    • O firmie
    • Nasi Klienci
    • Artykuły
  • Strony www
    • Strona typu wizytówka
    • Strona www firmowa
    • Serwis internetowy
    • Sklep internetowy
    • Strona www z CMS
    • Strona www responsywna
  • Oferta
    • Projektowanie stron www
    • Identyfikacja wizualna
    • Projektowanie etykiet
    • Reklama internetowa
    • Projekty poligraficzne
    • Reklama prasowa
    • Fotografia produktowa
  • Portfolio
  • Cennik
  • Kontakt
×

Logo – specyfika znaków firmowych w kontekście projektowania graficznego.

Projekt logo

Logo – specyfika znaków firmowych w kontekście projektowania graficznego.

  • Kwi 26, 2014
  • Identyfikacja wizualna
  • Studio Graficzne Too Easy

Na przestrzeni lat, zaszły duże zmiany w sposobie projektowania logo. Podobnie jak ze wszystkim, i w tej dziedzinie podąża się za pewnymi trendami. Nawet najlepsze, najbardziej chwytliwe elementy identyfikacji wizualnej z czasem są udoskonalane i przechodzą transformację, by lepiej dostosowywać się do obecnych trendów. Doskonale to widać na przykładzie Coca-Coli. Sam logotyp pozostaje praktycznie niezmienny od 1887 roku (poza jednym wyjątkiem w latach 1890-1891), jednak całe logo przeszło w tym czasie szereg transformacji, by nabrać dzisiejszego wyglądu. Co istotne, choć graficznie Coca-Cola weszła na wyższy poziom, to gdybyśmy znaleźli butelkę tego napoju sprzed 100 lat i teraźniejszą, bylibyśmy w 100% pewni, że to ta sama Coca-Cola.

Logo, to taki specyficzny rodzaj grafiki, w którym liczy się jasny przekaz, jednoznacznie kojarzący się, z daną marką lub produktem. Powinno być nieskomplikowane i łatwe do zapamiętania, a jednocześnie na tyle wyróżniające się na tle pozostałych, by identyfikacja wizualna nie budziła żadnych wątpliwości. Doskonała koncepcja graficzna to naprawdę trudne zadanie, któremu potrafią sprostać tylko nieliczni graficy.
Z trafioną identyfikacją wizualną, mamy do czynienia gdy, już sam kolor lub kształt nasuwa nam oczywiste skojarzenia z produktem.  Oglądając telewizję, idąc na zakupy, lub zwyczajnie przechadzając się po ulicy, wszędzie możemy dostrzec reklamy, a na nich oczywiście loga producentów. Jeśli ktoś ma wprawne oko, z pewnością dostrzeże mnóstwo przykładów trafionych projektów i jeszcze więcej zupełnie chybionych.
Nawet najlepszym zdarzają się wpadki. Wymyślając nazwę firmy i planując wejście na zagraniczne rynki, warto sprawdzić co dane słowa znaczą w obcych językach, by nie popadać w śmieszność nazwami takimi jak Osram (żarówki), Pupa (kosmetyki), albo OHui (kosmetyki). Podobnie rzecz się ma z logo, wystarczy wskazać kilka przykładów, budzących dwuznaczne skojarzenia (A-style, clinica dental, locum, arlington pediatric center), by wiedzieć, że te projekty były całkowicie nietrafione.

Zdarza się, że graficy celowo wprowadzają pewne dwuznaczności do identyfikacji wizualnej, ale musi być to przemyślany krok, a w większości przypadków jednak się to nie udaje. Identyfikacja wizualna firmy, to nie taka prosta sprawa i warto przemyśleć projekt dwa razy, by później nie żałować i zamiast zabłysnąć na rynku – spalić się ze wstydu

Polecane artykuły

Elementy Systemu Identyfikacji Wizualnej
Elementy SIW i ich znaczenie
Identyfikacja wizualna
System Identyfikacji Wizualnej – podstawa tworzenia wizerunku i komunikacji firmy

Kategorie

  • Identyfikacja wizualna
  • Reklama Internetowa
  • Reklama prasowa
  • Strony internetowe

Ostatnie artykuły

  • Zapraszamy na nowy blog! Zapraszamy na nowy blog!
    1 stycznia 2018
  • Responsywność – teoria i dzisiejsze wymagania Responsywność – teoria i dzisiejsze wymagania
    1 listopada 2017
  • Strona responsywna a mobilna – różnice, wady i zalety Strona responsywna a mobilna – różnice, wady i zalety
    28 grudnia 2016
  • Usability w projektowaniu stron www Usability w projektowaniu stron www
    6 października 2016
  • UX Design – pojęcie w teorii i praktyce projektowania www UX Design – pojęcie w teorii i praktyce projektowania www
    9 września 2016

Tagi

Identyfikacja wizualna projekt mailingu projekt newslettera projektowanie banerów projektowanie stron internetowych projektowanie stron www reklama internetowa strona www strony www wrocław tworzenie stron internetowych tworzenie stron www ux design
Projektowanie i tworzenie stron www

Studio Graficzne Wrocław. Oferujemy: projekty newsletterów/mailingów html, banery internetowe, projekty folderów, ulotek, wizytówek, logotypy, strony www, reklamy prasowe, fotografia produktowa.

Tworzenie stron www Wrocław

Projektujemy i tworzymy responsywne strony internetowe (RWD - Responsive Web Design), co jest gwarancją poprawnego wyświetlania na urządzeniach mobilnych (smartfony, tablety).

Oferta Studia Graficznego

  • Projektowanie stron www
  • Identyfikacja wizualna
  • Projektowanie etykiet
  • Reklama internetowa
  • Projekty poligraficzne
  • Reklama prasowa
  • Fotografia produktowa

Ostatnio na blogu

  • Zapraszamy na nowy blog! Zapraszamy na nowy blog!
    1 stycznia 2018
  • Responsywność – teoria i dzisiejsze wymagania Responsywność – teoria i dzisiejsze wymagania
    1 listopada 2017
  • Strona responsywna a mobilna – różnice, wady i zalety Strona responsywna a mobilna – różnice, wady i zalety
    28 grudnia 2016
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityka Prywatności i Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.