Trendy w projektowaniu stron www

Na przestrzeni lat, twórcy stron www wielokrotnie testowali różne rozwiązania, tak aby witryna, jak najlepiej wychodziła naprzeciw oczekiwaniom klientów. Dlatego warto wziąć przykład z tych, którzy swoje strony doprowadzili do perfekcji i podążać za sprawdzonymi trendami.

Bądź responsywny!
Rozwój urządzeń mobilnych mocno wpłynął na wygląd stron internetowych. Witryny nieprzystosowane do przeglądania na mniejszych urządzeniach takich jak smartfony, czy tablety wyświetlają się z błędami i wyglądają nieestetycznie. Rozwiązaniem są strony RWD, automatycznie zmieniające układ i dopasowując się do rozdzielczości ekranu. Responsive Web Design pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze na tworzenie dwóch oddzielnych wersji strony dla komputerów oraz urządzeń mobilnych.

Minimalizm w modzie
Czasy, gdy strony internetowe były upchane mnóstwem niepotrzebnych elementów już dawno minęły. Im więcej szczegółów, tym użytkownik bardziej się męczy i gubi. Obecnie panuje moda na minimalizm zarówno w treści, jak i niewielkiej ilości elementów oraz stonowanej grafice. Użytkownicy cenią sobie strony charakteryzujące się funkcjonalnością, prostotą i nieinwazyjną grafiką.

To co najważniejsze na głównej
Minimalizm przejawia się również w umieszczaniu najważniejszych treści (a niekiedy wszystkiego) na głównej stronie, tak aby użytkownik nie musiał przemieszczać się pomiędzy zakładkami, a jedynie przewijał zawartość. Nowoczesne strony wykorzystują efekt parallax scrolling, nadający stronom wrażenie głębi i przestrzeni. Taka witryna jest nie tylko przejrzysta, ale również bardzo efektowna.

Kodowanie w HTML5 i CSS3
HTML5 i CSS3 stały się już standardem w projektowaniu stron www. Dzięki takiemu rozwiązaniu, można wprowadzić na stronę między innymi elementy 3D, bez konieczności korzystania z flasha, dzięki czemu strona szybciej się ładuje.

Integracja z Social Media
To już jest standard. Projektowanie stron internetowych i łączenie ich z portalami społecznościowymi daje ogromne, marketingowe możliwości. To właśnie na portalach takich jak Facebook można doskonale budować relacje z klientami i angażować ich w działania związane z promocją firmy.

Strona zaprojektowana zgodnie z najnowszymi trendami to tylko część sukcesu, dużo ważniejsze jest aby potencjalni klienci ją odwiedzali, dlatego nie można zapomnieć o dobrej optymalizacji witryny pod kątem SEO i oczywiście stałym utrzymywaniu relacji z klientami.