×
  • Studio Graficzne
    • O firmie
    • Nasi Klienci
    • Artykuły
  • Strony www
    • Strona typu wizytówka
    • Strona www firmowa
    • Serwis internetowy
    • Sklep internetowy
    • Strona www z CMS
    • Strona www responsywna
  • Oferta
    • Projektowanie stron www
    • Identyfikacja wizualna
    • Projektowanie etykiet
    • Reklama internetowa
    • Projekty poligraficzne
    • Reklama prasowa
    • Fotografia produktowa
  • Portfolio
  • Cennik
  • Kontakt
  • Studio Graficzne
    • O firmie
    • Nasi Klienci
    • Artykuły
  • Strony www
    • Strona typu wizytówka
    • Strona www firmowa
    • Serwis internetowy
    • Sklep internetowy
    • Strona www z CMS
    • Strona www responsywna
  • Oferta
    • Projektowanie stron www
    • Identyfikacja wizualna
    • Projektowanie etykiet
    • Reklama internetowa
    • Projekty poligraficzne
    • Reklama prasowa
    • Fotografia produktowa
  • Portfolio
  • Cennik
  • Kontakt
×

Elementy SIW i ich znaczenie

Elementy Systemu Identyfikacji Wizualnej

Elementy SIW i ich znaczenie

  • Lis 28, 2013
  • Identyfikacja wizualna
  • Studio Graficzne Too Easy

Identyfikacja Wizualna to wyjściowa wszystkich elementów, składających się na symbolikę stosowaną przez firmę. Jak wspomniałem w poprzednim wpisie – SIW to nie tylko dobry projekt logo. Choć bez wątpienia logo jest istotne, będzie bezwartościowe, jeśli zostanie wyrwane z kontekstu i niepasujące do całości przekazu. Warto więc zadbać, aby wszystkie elementy SIW były spójne, rozpoznawalne i budziły pozytywne skojarzenia.

Nazwa firmy – to pierwsza rzecz, nad którą trzeba się zastanowić planując biznes. Nazwa ma ogromne znaczenie, gdyż to właśnie z nią najbardziej będzie kojarzona firma. Powinna być dobrana tak, aby pasowała do charakteru działalności, a jednocześnie była wyrazista i łatwa do zapamiętania.

Logo – graficzny znak, charakterystyczny dla danej marki, produktu czy firmy. Musi się wyróżniać na tle konkurencji, być ciekawe i budzące odpowiednie emocje. Loga mogą być różne – tematyczne, graficzne czy abstrakcyjne, ale łączy je jedna wspólna cecha – mają służyć do kojarzenia z firmą. Przykładowe realizacje logo

Logotyp – To nie jest to samo co logo. Logotyp to tekstowe przedstawienie marki i często jest składniową logo. Sygnet (grafika) + Logotyp (tekst) najczęściej – choć nie zawsze – wspólnie stanowią logo.

Typografia – odpowiednio dobrany krój czcionek stosowany na wszystkich materiałach firmowych, również w logotypie. Badania dowiodły, że okrągłe czcionki wzbudzają zaufanie i wrażenie spokoju, podczas gdy kanciaste – przeciwnie – niepokój i agresywny przekaz.

Kolorystyka – odpowiednio dobrana określa charakter firmy i ma duży wpływ na świadomość odbiorców. Przemyślany dobór kolorów może być jednym z najsilniejszych elementów kojarzących się z daną marką. Najlepiej sprawdzić to na sobie – pomyśl o jakimś kolorze i zastanów się jaka firma najszybciej przychodzi Ci do głowy.

Materiały firmowe – dobrze zaprojektowane druki, wizytówki, plakaty, wzory dokumentów, czy e-maili również mogą poprawić skojarzenia z firmą.

Strona www – Projekt strony internetowej musi dopełniać całości obrazu, jaki tworzy firma. Powinna być czytelna oraz jednoznacznie kojarzyć się z marką – zarówno poprzez przekaz, jak i logo, kolorystkę oraz przyjętą typografią.

Konsekwentnie wdrażając identyfikację wizualną firmy do świadomości społecznej, można odnieść ogromny sukces i sprawić, że już sam konkretny kolor będzie się jednoznacznie kojarzył. Przykładów takich działań oraz skutecznych kampanii reklamowych, z zachowaniem jednolitego przekazu wizualnego mamy mnóstwo w otaczającej nas rzeczywistości – tej wirtualnej i realnej.

Polecane artykuły

Projekt logo
Logo – specyfika znaków firmowych w kontekście projektowania graficznego.
Identyfikacja wizualna
System Identyfikacji Wizualnej – podstawa tworzenia wizerunku i komunikacji firmy

Kategorie

  • Identyfikacja wizualna
  • Reklama Internetowa
  • Reklama prasowa
  • Strony internetowe

Ostatnie artykuły

  • Zapraszamy na nowy blog! Zapraszamy na nowy blog!
    1 stycznia 2018
  • Responsywność – teoria i dzisiejsze wymagania Responsywność – teoria i dzisiejsze wymagania
    1 listopada 2017
  • Strona responsywna a mobilna – różnice, wady i zalety Strona responsywna a mobilna – różnice, wady i zalety
    28 grudnia 2016
  • Usability w projektowaniu stron www Usability w projektowaniu stron www
    6 października 2016
  • UX Design – pojęcie w teorii i praktyce projektowania www UX Design – pojęcie w teorii i praktyce projektowania www
    9 września 2016

Tagi

Identyfikacja wizualna projekt mailingu projekt newslettera projektowanie banerów projektowanie stron internetowych projektowanie stron www reklama internetowa strona www strony www wrocław tworzenie stron internetowych tworzenie stron www ux design
Projektowanie i tworzenie stron www

Studio Graficzne Wrocław. Oferujemy: projekty newsletterów/mailingów html, banery internetowe, projekty folderów, ulotek, wizytówek, logotypy, strony www, reklamy prasowe, fotografia produktowa.

Tworzenie stron www Wrocław

Projektujemy i tworzymy responsywne strony internetowe (RWD - Responsive Web Design), co jest gwarancją poprawnego wyświetlania na urządzeniach mobilnych (smartfony, tablety).

Oferta Studia Graficznego

  • Projektowanie stron www
  • Identyfikacja wizualna
  • Projektowanie etykiet
  • Reklama internetowa
  • Projekty poligraficzne
  • Reklama prasowa
  • Fotografia produktowa

Ostatnio na blogu

  • Zapraszamy na nowy blog! Zapraszamy na nowy blog!
    1 stycznia 2018
  • Responsywność – teoria i dzisiejsze wymagania Responsywność – teoria i dzisiejsze wymagania
    1 listopada 2017
  • Strona responsywna a mobilna – różnice, wady i zalety Strona responsywna a mobilna – różnice, wady i zalety
    28 grudnia 2016
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityka Prywatności i Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.


Wypełniając formularz, zgadzasz się na jednorazowe przetworzenie danych, w celu otrzymania zwrotnej informacji handlowej.