Dobry Copywriter na stronach firmowych

Copywriting to mocno rozwijająca się gałąź branży e-marketingu. Ale czym właściwie zajmuje się „ten gość od tekstów” i dlaczego warto korzystać z jego usług? Powodów jest wiele, ale wszystkie sprowadzają się do jednego – by móc skuteczniej sprzedawać.

Profesjonalnie przygotowana strona internetowa składa się z wielu czynników; jednym z nich są odpowiednie treści. Oczywiście pisać każdy „morze”… No właśnie. Błędy ortograficzne, to jeden z elementów, które absolutnie dyskwalifikują ofertę w oczach klientów. Lanie wody, nietrafione opisy, czy nijakość tekstu, to kolejne czynniki obniżające notowania. Aby się przed tym ustrzec, warto skorzystać z pomocy profesjonalisty, zawodowo zajmującego się pisaniem i mającym szerokie pojęcie o marketingu.

Optymalizacja treści pod kątem SEO, to kolejny ważny punkt działalności copywritera. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe, nie za dużo, nie za mało, ukryte w treści tak, by działały na korzyść wyszukiwarek i nie rzucały się w oczy użytkownikom – to wcale nie jest proste zadanie. Trzeba się nieźle nagłówkować. Gotowy tekst jest tylko wynikiem, ale najcięższa praca odbywa się na poziomie wyobraźni. O sukcesie przesądza umiejętność przewidywania, odpowiedniego dobrania treści, do danej grupy odbiorców tzw. targetu i dobrze opanowany warsztat pisarski.

To oczywiste, że gdy prowadzisz biznes, nie możesz się wszystkim zajmować, masz od tego pracowników. Wielu copywriterów ceni sobie wolność, jaką daje im ten zawód i pracują jako freelancerzy. Wynajmują swoje usługi na czas wykonania zlecenia. Nie musisz zatrudniać takiego człowieka, wystarczy, że go odnajdziesz i ustalisz warunki współpracy. Co wcale nie jest takie proste… O dobrego copywritera nie jest łatwo – ci tani z reguły prezentują mierny poziom, a ci lepsi kosztują. Warto się jednak zastanowić, co się bardziej opłaca.

Dobry copywriter jest bezcenny, gdyż swoją pracą, w sposób bezpośredni przekłada się na Twoją sprzedaż. Tekst pełni funkcję reklamy, wszystko jedno gdzie ma zostać umieszczony – na stronie internetowej, blogu, portalach społecznościowych, ulotkach, na stronach zapleczowych, czy wreszcie w katalogach. Wszystko to ma sprawić, że Twoje zyski wzrosną!