Reklama prasowa wciąż opłacalna

Chociaż prasa, jako środek masowego przekazu, przegrywa w starciu z Internetem, to wiele tytułów, nadal całkiem dobrze radzi sobie na rynku wydawniczym. Ludzie chętnie kupują papierowe magazyny – a co za tym idzie reklama prasowa wciąż jest opłacalna. I to nie tylko ze względu na możliwość dotarcia do licznej grupy osób, nie posiadających dostępu do Sieci, ale przede wszystkim dzięki atrakcyjnym cenom zamieszczania ogłoszeń w gazetach.

Reklama prasowa w nadal jest jednym z najskuteczniejszych sposobów komunikacji z potencjalnymi odbiorcami, a dzięki prasie codziennej możliwe jest ciągłe utrzymywanie produktów w świadomości klientów. Ogłoszenia mogą być również umieszczane w czasopismach branżowych i specjalistycznych, dzięki czemu mają szansę na dotarcie do konkretnej grupy odbiorców, którzy mogą być zainteresowani specjalistycznymi produktami lub usługami.

Wadą reklamy w prasie jest jej krótki cykl życiowy, gdyż z reguły po przeczytaniu, gazeta ląduje w koszu. W lepszej sytuacji są magazyny specjalistyczne i branżowe, do których czytelnicy często powracają. Zaletą będzie za to, szeroki zasięg i wciąż malejące ceny, konkurujące z kosztami zamieszczania ogłoszeń w Internecie. Skuteczność tego typu działań zależy od wielu czynników. Między innymi od nakładu czasopisma, jego rodzaju oraz częstości wydawania. Także projekt graficzny reklamy nie pozostaje bez znaczenia, ponieważ informacje zamieszczane w magazynach powinny nie tylko rzucać się w oczy, ale przede wszystkim być ładne, konkretne i nie rozpraszające uwagi czytelnika. Z tego względu graficzne opracowanie reklamy może stanowić duże wyzwanie, ale trud włożony w pracę z pewnością się opłaci.

Ogłoszenia w prasie wciąż są i będą opłacalne, szczególnie, że w ostatnich czasach ceny znacznie spadły w porównaniu z tym, co było chociażby kilka lat temu. Dzięki przeniesieniu większości firm do Internetu, w prasie powstała przestrzeń, dzięki której Twoja reklama prasowa ma szansę zostać zauważona i nie zniknie w zalewie setek ogłoszeń.