Przewiń do góry

Zasady tworzenia reklamy prasowej

Zasady projektowania reklam prasowych

Tworzenie reklamy prasowej nie jest wcale proste. Nie sztuką jest napisać kilka słów zachęcających potencjalnego klienta do zakupu produktu, ale podać to w taki sposób, aby odbiorca wiedział, że tego właśnie potrzebuje. Oczywiście najważniejsze jest, aby zawsze działać etycznie.

Co należy zrobić, by odnieść sukces, a Twoja reklama została zauważona? Oto kilka prostych kroków:

1.    Targetuj! – Ogłaszaj się tam, gdzie możesz zyskać potencjalnych klientów. Jeśli działasz lokalnie, ogłaszaj się w gazecie lokalnej; jeśli prowadzisz sklep z częściami samochodowymi, najlepszym miejscem będą czasopisma specjalistyczne dotyczące motoryzacji. Wiele reklamodawców ponosi porażkę, kierując reklamy do nieodpowiedniego grona osób.

2.    Nie liczy się rozmiar a jakość i częstotliwość – Co z tego, że Twoje ogłoszenie krzyczy, skoro będzie to jednorazowy krzyk? Lepiej zainwestować w lepszy projekt graficzny reklamy i częstotliwość jej pojawiania się w magazynach. To wpłynie lepiej na utrwalenie wizerunku Twojej firmy.

3.    Niech przyciąga uwagę, ale nie bije po oczach. – Bardzo ważne, aby projekt reklamy został opracowany tak, aby przyciągał uwagę, ale jednocześnie nie rozpraszał czytelnika.

4.    Minimum słów, maksimum treści. – Nikt nie będzie czytał długich wynurzeń na temat atrakcyjności produktu. Reklama powinna być atrakcyjna i jasna w przekazie. Ponieważ większość ludzi to zdecydowani wzrokowcy, uwagę najbardziej przyciąga jakiś obrazek lub zdjęcie, a dopiero potem treść. Stosuj nagłówki i wyróżnienia i nie przesadzaj z ilością treści. Jeśli czytelnik zostanie zainteresowany, po więcej informacji z pewnością sięgnie do źródła.

5.    Zainteresuj! – Celem ogłoszenia jest przyciągnięcie uwagi czytelnika, czy to przez projekt graficzny, czy też przez oferowane produkty lub usługi. Reklama prasowa ma sprawić, że odbiorca wejdzie na stronę internetową Twojej firmy, a sprzedażą powinien zająć się sprzedawca.

Stosując się do wyżej wymienionych zasad, istnieje duże prawdopodobieństwo na zwiększenie skuteczności reklamy prasowej, a co za tym idzie lepszą sprzedaż. Ale uwaga. Marketing jest bronią obosieczną i równie skutecznie można klienta zainteresować, co zniechęcić. Dlatego najważniejszą zasadę pozostawiłem na sam koniec – działaj rozsądnie!