Zasady tworzenia reklamy prasowej

Tworzenie reklamy prasowej nie jest wcale proste. Nie sztuką jest napisać kilka słów zachęcających potencjalnego klienta do zakupu produktu, ale podać to w taki sposób, aby odbiorca wiedział, że tego właśnie potrzebuje. Oczywiście najważniejsze jest, aby zawsze działać etycznie.

Co należy zrobić, by odnieść sukces, a Twoja reklama została zauważona? Oto kilka prostych kroków:

1.    Targetuj! – Ogłaszaj się tam, gdzie możesz zyskać potencjalnych klientów. Jeśli działasz lokalnie, ogłaszaj się w gazecie lokalnej; jeśli prowadzisz sklep z częściami samochodowymi, najlepszym miejscem będą czasopisma specjalistyczne dotyczące motoryzacji. Wiele reklamodawców ponosi porażkę, kierując reklamy do nieodpowiedniego grona osób.

2.    Nie liczy się rozmiar a jakość i częstotliwość – Co z tego, że Twoje ogłoszenie krzyczy, skoro będzie to jednorazowy krzyk? Lepiej zainwestować w lepszy projekt graficzny reklamy i częstotliwość jej pojawiania się w magazynach. To wpłynie lepiej na utrwalenie wizerunku Twojej firmy.

3.    Niech przyciąga uwagę, ale nie bije po oczach. – Bardzo ważne, aby projekt reklamy został opracowany tak, aby przyciągał uwagę, ale jednocześnie nie rozpraszał czytelnika.

4.    Minimum słów, maksimum treści. – Nikt nie będzie czytał długich wynurzeń na temat atrakcyjności produktu. Reklama powinna być atrakcyjna i jasna w przekazie. Ponieważ większość ludzi to zdecydowani wzrokowcy, uwagę najbardziej przyciąga jakiś obrazek lub zdjęcie, a dopiero potem treść. Stosuj nagłówki i wyróżnienia i nie przesadzaj z ilością treści. Jeśli czytelnik zostanie zainteresowany, po więcej informacji z pewnością sięgnie do źródła.

5.    Zainteresuj! – Celem ogłoszenia jest przyciągnięcie uwagi czytelnika, czy to przez projekt graficzny, czy też przez oferowane produkty lub usługi. Reklama prasowa ma sprawić, że odbiorca wejdzie na stronę internetową Twojej firmy, a sprzedażą powinien zająć się sprzedawca.

Stosując się do wyżej wymienionych zasad, istnieje duże prawdopodobieństwo na zwiększenie skuteczności reklamy prasowej, a co za tym idzie lepszą sprzedaż. Ale uwaga. Marketing jest bronią obosieczną i równie skutecznie można klienta zainteresować, co zniechęcić. Dlatego najważniejszą zasadę pozostawiłem na sam koniec – działaj rozsądnie!