Mailing reklamowy nie musi wiązać się z ogromnymi wydatkami. Wystarczy tylko dobrze przemyśleć kampanię, tak by była ciekawa dla odbiorcy i trafiła dokładnie tam gdzie chcemy. Dlatego zawsze na pierwszym miejscu, powinno znaleźć się targetowanie (ze względu na płeć, wiek, zainteresowania, branżę itp.). Ten zabieg pomoże w znacznym stopniu obniżyć koszty reklamy. Dlaczego? Z tego prostego względu, że trafi do wartościowych odbiorców, potencjalnie zainteresowanych ofertą, a nie do wszystkich „jak leci”. Na drugim miejscu znajduje się projekt mailingu, czyli odpowiedni dobór haseł reklamowych, ubrany w atrakcyjną szatę graficzną.
Warto zapoznać się z ofertami zarówno dużych portali internetowych, oferujących darmowe skrzynki pocztowe, jak i mniejszych, branżowych. Mailing sponsorowany jest o wiele bardziej skuteczniejszy, od tradycyjnego, wysyłanego bez zgody odbiorcy oraz właściciela serwisu.
Za co płacimy?
Wysyłając mailing reklamowy płacimy przede wszystkim za pewność, że reklama dotrze do odbiorcy i nie zostanie zatrzymana przez filtr antyspamowy. Dostarczenie wiadomości do skrzynki to już połowa sukcesu, reszta zależy od pozostałych czynników, sprawiających, że użytkownik będzie chciał się zapoznać z ofertą.
Koszty będą zależały także od rodzaju mailingu. Tu mamy do wyboru:
- Zwykłą wiadomość tekstową (plain text),
- Wiadomość html opartą na szablonie graficznym (mailing html),
- Reklama w formie baneru, dodawana do standardowych monitów serwisu,
- Inne możliwości.
Każda z tych opcji jest inaczej płatna i jak łatwo się domyślić, najmniej zapłacimy za zwykłą wiadomość.
Dostawcy często oferują dopłaty np. ze względu na targetowanie i tu zdecydowanie nie warto oszczędzać. Zakładając skrzynkę pocztową, użytkownik najczęściej musi określić: płeć, wiek, wykształcenie, województwo, miejscowość i wielkość miejscowości, zajęcie, branżę, zainteresowania. Można kierować swój mailing na jedną lub kilka z tych opcji i zdecydowanie warto to robić! Odpowiednio przemyślana kampania mailingowa to bardzo opłacalna reklama internetowa.
Ile to kosztuje?
Oczywiście każdy portal ma swój cennik i koszty mogą się w znacznym stopniu różnić. W zależności od ilości wysyłanych wiadomości, czasu, opcji targetowania oraz rodzaju reklamowanego produktu, koszty wahają się w granicach od kilkuset, do nawet kilku tysięcy złotych. Może się wydawać dużo, jednak konwersja tego typu mailingu jest zdecydowanie wyższa, niż w przypadku reklam nieautoryzowanych przez właściciela serwisu.